Tuesday, October 4, 2011

ketentuan Ilahi~~~



pelbagai perkara yg tlah kta hdapi dlm idup kte...
xkra la spnjg atau spndek mna pon khdupn seseorg 2...
dn kdg2 sesuatu yg xprnah kta duga trjdi pd kta...
ada kalanya nsib kte baik...
some miracle happen in our life...
n kdg kala sesuatu yg bruk brlaku..
n smestinya kta tdk prnh mnginginknnya...
tp smua 2 kte kne n harus tmpuhi nya jg...
btul la kta2 ni...
"kita merancang, tuhan yang menentukan"
apa yg kta rncgkn utk hdup kite...
xsmestinya kta perolehinya...



tp igtlah... walau pe pon yg berlaku...
ada hikmah dsebalik stiap kjadian...
aku dlu khayal dgn dunia aku...
yg sbnrnya tlh mghancurkn hdup ku...
ketika 2 aku rsa pe yg aku buat smuanya btul...
aku buat onar sna cni...
aku lukakn hati fmily aku..
rupa2nya aku clap...
bru kini aku sedar...
setiap detik n waktu yg tlah aku lalui dlu...
mmberi aku 1001 pengajrn....
kta xbole trlalu bgga dgn apa yg kta perolehi...
syukur itu pghapus riak n takbur....
apa yg tlah aku lalui ckup mnyedarkn aku...
bhawa Allah itu ada n sntiasa mmerhatikn gerak geri mkhluknya...
setiap prbuatn pasti ada blasannya...
n stiap blasn 2 adlh setimpal dgn prbuatn kta...
jgn pernah mngeluh atau mrungut dgn setiap dugaan yg mndtg...
hdapinya dgn hati yg sbar...
n syukur itu amat pnting....
stiap prkara dlakukan ikhlas hnya krana Allah...
igt amar makruf nahi mungkar...
taat la setiap kata2 ibu bapa...
krana ia adlh mutiara kta yg amat brharga...
selagi rsa syukur itu ada dlm dri kta...



xkira dugaan pe pn..
insyaAllah... Allah itu ada....
redha dgn apa yg mndtg krn...
Ia lbih mngetahui yg mna baik n bruk utk umatNya...
smoga kta smua trgolong dlm org2 yg sntiasa brsyukur....



n3mO_p3nyU

0 org dak comel yg merapu:

Post a Comment

Ai, takkan tengok je.:)