Thursday, April 7, 2011

apa~~~

apa yang aku perlukan???
apa yang aku nantikan???

apa yang aku inginkan???
aku TIDAK TAHU...
apakah???

apakah hala tuju hidupku???
apakah matlamat hidupku???
xpernah aku fikirkan...
xpernah aku ambil peduli...
justeru...
masihkah ada jalan untukku???
mencari apa yang aku perlukan, inginkan dan nantikan???
masihkah ada ruang untuk aku perbaiki setiap kesilapan lampau ku???
aku terlalu angkuh dan bangga diri...
dalam setiap apa yang aku lalui...
apa yang aku miliki....
sehingga akhirnya ia membuat aku jatuh...
tertewas dengan nafsu serakah ku sendiri....
aku terlalu yakin...
yang diri ini sentiasa betul...
sehingga aku sanggup melukakan hati yang begitu murni....
di mana salahku???
di mana silapku???
aku tercari-cari...
jalan mana yang perlu aku pilih...
di saat ini... di ketika ini...
aku perlukan pembimbing...
supaya aku tidak lagi sesat...
dalam meniti hari-hari ku....
yang semakin lama ku lihat..
semakin kabur... semakin kelam...
tetapi siapakah dia???
aku menjadi takut...
gusar akan apa yang telah terjadi...
ingin aku putarkan kembali...
ke masa yang lalu...
di saat aku rasa kebahagiaan itu ada untukku...
tapi itu amat mustahil...
apa yang aku inginkan kini...
kedamaian hati... ketenangan yang abadi...
hilang segala rasa takut kecuali padaNYA...
tapi apakah yang harus aku lakukan untuk memilikinya???
segala rasa itu telah pergi...
membuat aku keseorangan...
membuat aku kehilangan....
membuat aku kesepian...
sampai bila aku harus begini...
aku ingin lari...
tapi ke mana hala tuju ku???
aku ingin mengecapi kebahagiaan....
dan kejayaan di samping keluargaku tercinta...
tapi masihkah ada peluang untukku???
berikan aku jalan...
tunjukkan aku kebenaran...
hanya itu yang mampu aku pohon padaMU...



n3mO_p3nyU

0 org dak comel yg merapu:

Post a Comment

Ai, takkan tengok je.:)