Tuesday, April 20, 2010

hati....


ble cite psal hati... ssuatu prkara yg amat snsitif... stiap mnusia ada hati... tp kte xkn pnah tau pe yg ada dlm hati org laen... ianya sgt peribadi... sgala kbnaran trdpat dlm hati...
ble kte syg seseorg tu kte kne jg hati die... hmmm... pe plak mksud jg hati org laen ni??? kene jge hati parents... kekasih... kwn2... sedara mara... tp hati kte plak spe nk jge???
aku rse kdang2 aku xtau nk jge hati org yg aku syg... slalu nye msti aku wat dorg mrah... even my parents... ada je slah yg aku wat... cm ne nk jge hati org laen??? aku slalu trtnya2 soaln 2...


hati mmpunyai 1001 rse... mrah, bnci, syg, suka, n byk g... tp ble kte syg n suka kat org 2... cm ne kte nk jg hati dia??? buat prkara yg mreka suka... jgn wat mreka mrah... cam 2 je ke??? tp cm ne nak wat cam 2???
tp walau cam ne pon... hati kita kene slalu igt Allah... Pencipta yg Maha Agung... hnya Dia yg tahu sgala isi hati kita.... sntiasa brtawakal kpada Allah.. InsyaAllah smua akan mndampingi n mnyenangi khadiran kte... jika ada msalah berdoa lah pd Nya... InsyaAllah sglanya akan dpermudahkn... Amin...


perbaiki lah hati... pnuhkan lah hati dgn rase kasih dn syg... jauhkan la perasaan yg bruk... skit hati.. brdendam... benci... sesungguhnya perasaan itu akan mmbinasakn  dri kta sndiri... brzkirlah dan brdoalah agar hati kte sntiasa tenang dan damai...




0 org dak comel yg merapu:

Post a Comment

Ai, takkan tengok je.:)