Friday, June 24, 2011

perlukah begitu???

mak aku slalu ckp...
sush cm mne pn...
fmily sntiasa ada tuk mnolong..
tp knp yg sorg ni trbalik plak...
speechless dgn prbuatn dia...
aarrgghhhhhh...
tp clap aku gak...
dh byk kali along ngan mak pesan...
jgn dok sni...
nnt ko jgk xthn....
xsmpai 2 bln aku duk....
dh mcm2 hal dh trjadi...
setiap ari pndam prasaan...
setiap saat asyk terasa je...



pas2 buat cite bruk pasal aku kat fmily...
pe kene nye???
padahal... nak tau aku duk mne???
umah akk aku sndri...
akk kandung aku k....
yg buat aku cm 2...



die buat aku cm org luar....
yg sdg mnumpang kat umah die...
even adik tiri aku 2 pn...
yg still kecik g....
tau hormat adk bradik die yg laen....
tp yg ni... bkn setakat adk beradik...
mak sndri pn sggup die buat...
smpai skrg mak aku terasa dgn prbuatn die...
dlu time die sush....
mak aku sush payah bg die duet tiap2 buln...
ayah aku jgn cite la...
mmg dh xnak ambik tau...
tp dibndingkn dgn aku...
sejahat2 aku dlu pn....
aku xpnah nk ngungkit pe yg aku bg kat fmily aku...
aku xprnah nk berkira pe pn....
sbb aku gmbira bla aku dpt bg smthg tuk mreka..
walaupn xbyk mna...
ya.. dulu aku ngaku...
aku ni jahat sgt....
2 kesilapan aku dlu...
smpai ke saat ni kemaafn dr ayah aku...
aku xdpt g...
dn aku mnyesal sgt2...
xkn ada lg peluang tuk aku prbetulkn ksilapn aku 2...
tp aku xputus asa...
aku akn berubah jd terbaek di mata ayh ku...
walaupn aku pernah mnyakitinya...
n kini aku dlm proses perubhn...
tp die... akk aku 2 xkn prnah berubah...
hingga ke saat ini...
walaupn dh brkahwin...
ntah la.....
penat dh mulut ni nsihat...
pnat dah mak berdoa siang mlm...
xtau mna clapnya....
dia anggp kami ni sprti org luar...
pnah skali 2 die halau aku ngan mak aku...
kluar dr umah die...
itukah anak???
bila mak mntak tlg...
mcm2 alsn dia bg...
n sgala cite lma die ungkit...
klu dbandingkn aku dgn die...
die lg bruntung....
tp smua 2 die xnmpak....
aarrghhhhhhh....
dlu die yg pling aku syg dlm adk beradik aku...
n die yg plg rapat ngan aku...
tp skang????

notakaki: iqa brsabar tuk 2bln je lg.... bila brhenti je kje... aku xkn tggu lme... walau sesaat pn kat umah ni.... sbb aku tau aku hnya menumpang di rumah kakak ku sndiri... 

p/s: sorry klu kdg2 trbuat muka kat tmpat keje... serabut pale otak pk kn hal ni... eerrrmmm.....

n3mO_p3nyU

0 org dak comel yg merapu:

Post a Comment

Ai, takkan tengok je.:)